تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 25 شوال 1445 Friday, 3 May , 2024
9
فرماندار مراغه

عرضه و تقاضا برای نان لواش در مراغه به زودی متعادل می‌شود

  • کد خبر : 619
  • ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۴
عرضه و تقاضا برای نان لواش در مراغه به زودی متعادل می‌شود
فرماندار مراغه به فرا رسیدن فصل کاری کشاورزان این شهرستان اشاره و بیان کرد: تقاضا برای نان لواش در این شهرستان افزایش یافته و صف‌های پرجمعیت در مقابل برخی از نانوایی‌ها ایجاد کرده است اما از آنجایی که مشکل خاصی در تامین آرد وجود ندارد، به زودی با افزایش سهیمه و تشدید نظارت‌ها، شرایط عادی می‌شود.
نان لواش، سهندیمیز، مراغه
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

«داود اسدیان» روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تقاضا برای نان لواش طی سال‌های گذشته نیز در آستانه شروع فصل کاری کشاورزان افزایش داشت و پس از مدت کوتاهی به تعادل رسید؛ البته باید توجه شود که متعادل‌سازی عرضه و تقاضا با همکاری مردم تسریع می‌شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر ۵۰ تن آردی که اخیرا از محل ذخیره به نانوایی‌های شهرستان اختصاص یافت، ۲۵ تن دیگر نیز در اختیار آنان قرار می‌گیرد، تاکید کرد: علاوه بر آن مردم و رسانه‌ها و افرادی که تریبون در اختیار دارند باید بیش از پیش مشارکت کنند تا جو روانی مدیریت شود و برخی از اهالی نسبت به ذخیره‌سازی نان لواش اقدام نکنند.

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه با بیان اینکه مدیریت مصرف در این برهه بسیار موثر است، بیان کرد: هیچ مشکلی در تامین آرد و نان شهرستان وجود ندارد و اگر مردم کمی مشارکت کنند، در سریع‌ترین زمان ممکن به شرایط عادی عرضه و تقاضا خواهیم رسید.

«اسدیان» اعلام کرد: بر اساس مصوبه جلسه اخیر شورای آرد و نان نیز نظارت‌ها بر نانوایی‌ها تشدید می‌شود تا لواش‌پزها بر اساس زمان و سهمیه مشخص و وزن چانه فعالیت کنند و علاوه بر آن آرد نانوایان با فرم‌های سه‌برگه در اختیار آنان قرار می‌گیرد تا کنترل بیشتری روی آرد یارانه‌ای اعمال شود.

به گزارش ایرنا ۲۴۰ نانوایی لواش‌پز در مراغه فعال است اما هرازچندگاهی عرضه نان در این شهرستان ۲۶۰ هزار نفری محدود می‌شود که به عقیده کارشناسان نشتی آرد به دلیل اختلاف قیمت و افزایش مقطعی تقاضا از عوامل اصلی این محدودیت به شمار می‌رود.

اختلاف قیمت هر کیسه ۴۰ کیلوگرمی آرد دولتی و آزاد در زمان حاضر به ۶۲۰ تا ۶۳۰ هزار تومان می‌رسد و تداوم کشفیات آرد قاچاق نشان می‌دهد که نشتی همچنان وجود دارد.

تا جایی که در روزهای گذشته فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی از کشف ۱۰ تن آرد قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در مراغه خبر داد؛ محموله‌ای که بر اساس اعلام سردار «علی محمدی» بدون هرگونه مدارک مثبته بود و توسط ماموران انتظامی از یک دستگاه کامیون کشف، و خودرو مربوطه نیز توقیف شد.

دولت در این شهرستان ۳۷ میلیارد تومان یارانه آرد پرداخت می‌کند تا مردم بتوانند این ماده غذایی ارزشمند را با قیمتی مناسب تهیه کنند.

لینک کوتاه : https://sahandimiz.ir/?p=619

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان ترکی، فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.