تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 25 شوال 1445 Friday, 3 May , 2024
1

قدیری ابیانه: تصورها از درآمد کشور واقع‌بینانه نیست

  • کد خبر : 669
  • ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۶:۰۳
قدیری ابیانه: تصورها از درآمد کشور واقع‌بینانه نیست

فعال سیاسی و سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک با بیان اینکه رییس‌جمهور دولت سیزدهم زحمتکش و سالم است، گفت: تصورها از درآمد و هزینه کشور واقع بینانه نیست و با تبیین این موضوع، مردم متوجه می‌شوند که اداره کشور در چنین شرایطی دشوار است.

مراغه- ایرنا- فعال سیاسی و سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک با بیان اینکه رییس‌جمهور دولت سیزدهم زحمتکش و سالم است، گفت: تصورها از درآمد و هزینه کشور واقع بینانه نیست و با تبیین این موضوع، مردم متوجه می‌شوند که اداره کشور در چنین شرایطی دشوار است.

به گزارش ایرنا «محمدحسن قدیری ابیانه» روز سه‌شنبه در کارگاه تخصصی «بصیریت انقلابی، انتخاب آگاهانه» که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه و با حضور جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه برگزار شد، افزود: ما در اوج درآمد نفتی هم کسری بودجه داشتیم ولی نتوانسته‌ایم آن را برای مردم تبیین کنیم.

وی اضافه کرد: چون تصورها از وضعیت مالی دولت واقع بینانه نیست، انتظارات هم بالاست و وقتی توقعات برآورد نمی‌شود، برخی از مردم یا به تغییر دولت‌ها دل می‌بندند یا از حضور در انتخابات دلسرد می‌شوند.

وی با بیان اینکه معدودی از افراد رابطه با آمریکا را راهکار حل مشکلات اقتصادی کشور تلقی می‌کنند، اضافه کرد: بسیاری از کشورهایی که با آمریکا روابط نزدیک دارند نیز از وضعیت اقتصادی در بحران اقتصادی و فقر به سر می‌برند.

راهکار حل مشکلات را در سبک زندگی جست‌وجو کنیم

فعال سیاسی اصولگرا راهکار حل مشکلات کشور را در گرو تغییر سبک زندگی مردم دانست و بیان کرد: اگر مردم تصورشان از اندازه درآمدهای کشور واقع‌بینانه نکنند و جتی المقدور از اسراف‌ نکاهند، به نتیجه دلخواه نخواهیم رسید و هیچ مسئولی هم نمی‌تواند خواسته‌عا را اصلاح کنند.

«قدیری ابیانه» با تاکید بر اینکه ساعات مفید کاری در ایران جزو پایین‌ترین‌ها بوده وجزو مسرف‌ترین‌ جوامع هستیم، اضافه کرد: ارزیابی نیز نشان می‌دهد که ساعت مفید کار در ادارات دولتی ۲۲ دقیقه در روز و در کل کشور شامل کشاورزی و صنایع حدود ۲ ساعت است.

وی با بیان اینکه ساعت کار مفید کره جنوبی ۹.۵ ساعت در روز است، اضافه کرد: بیشتر آنان در خانه‌های ۱۷ متری زندگی می‌کنند و در حقیقت بسیار پرکار و کم‌مصرف هستند و همین باعث شده که از نظر اقتصادی رشد زیادی داشته باشند.

«قدیری ابیانه» با اشاره به اینکه تصورهای نادرست از اندازه درآمدها به مطالبه‌گری غیرمنطقی دامن می‌زند، بیان کرد: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که ما بعد از اعراب دارای منابع نفتی از تنبلی اجتماعی رنج می‌بریم.

انگشت اشاره را فقط به مسئولان نگیریم

فعال سیاسی و سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک بیان کرد: در رابطه با مشکلات انگشت اشاره را فقط به دولت‌ها نگیریم زیرا از یک سو خودمان از طریق انتخابات، دولت‌ها را انتخاب می‌کنیم و از سوی دیگر نیز سبک زندگی و فرهنگ کار خودمان باید اصلاح شود.

«قدیری ابیانه» اضافه کرد: هر موقع در ذهن ما مطابق با فرمایش امام علی (ع) کار را بهترین تفریح بدانیم، آن موقع ما پیشرفت می‌کنیم و در این میان تعدد تعطیلات مناسبتی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید دل به کار بدهیم، اضافه کرد: تعطیلات مناسبی ایران در طول سال ۲۷ روز، در آمریکا هفت روز، در انگلستان هشت روز و در روسیه ۶ روز است.

وی ادامه داد: برای پیشبرد اقتصادی کشور باید تعطیلات کاهش یابد و مردم نیز ضمن تلاش برای رسیدن به کارایی و اثربخشی در مشاغل خودشان، در پای صندوق رای حاضر شوند و در سرنوشت خودشان دخالت کنند.

وی با بیان اینکه نمایندگانی از همه گروه‌ها در انتخابات ۱۱ اسفندماه حضور دارند و از شورای نگهبان موز شرکت در انتخابات را گرفته‌اند، افزود: صلاحیت حداقل هزار و ۲۰۰ نفر از داوطلبان اصلاح‌طلب نیز در انتخابات ۱۱ اسفندماه تایید شده است.

وی افزود: خوشبختانه حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال باشکوه بود و امیدواریم در انتخابات اسفندماه هم به همین شکل باشد.

چرا باید در انتخابات شرکت کنیم؟

فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که چرا باید در انتخابات شرکت کنیم؟ افزود: علاوه بر ضرورت دخالت در سرنوشت خودمان، باید بدانیم که بیت‌المال و اموال دولتی به مردم تعلق دارد و باید کسانی به مجلس راه یابند که بتوانند راجع به اموال ما تصمیم درست بگیرند.

«قدیری ابیانه» اضافه کرد: از سوی دیگر شرکت کردن در انتخابات به نفع کشور است و هرچقدر تعداد شرکت‌کنندگان بیشتر باشد، دشمنان ناامیدتر می‌شود و هزینه‌های کشور در رویارویی با آنان کاهش می‌یابد.

وی با تاکید بر اینکه معیارهای انتخاب هم باید درست باشد، افزود: کسانی که قومیت‌گرایانه رای می‌دهند، باید بدانند که فرد قومیت‌گرا پس از پیروزی در انتخابات فامیل‌های خود را بر قوم خویش ترجیح می‌دهد.

وی این را هم بیان کرد که حقوق یک نماینده مجلس در طول چهار سال حدود یک میلیارد تومان است و اگر داوطلبی هزینه‌های بالای تبلیغاتی دارد، اگر وارد مجلس شود حتما دچار فساد خواهد شد.

لینک کوتاه : https://sahandimiz.ir/?p=669

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان ترکی، فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.